Mobilność i wirtualizacja danych wkracza we wszystkie strefy życia społecznego, przynosząc szybkość, elastyczność oraz wygodę obsługi. Gastronomia, której działalność opiera się na dużym ruchu i komunikacji klientów musi działać sprawnie. Przeszłością jest już widok podchodzącej do stolika kelnerki z kartką i długopisem. Obsługa lokali coraz częściej zaopatrzona jest w system mobilnych urządzeń, które współpracują z załogą obsługi, dając wymierne skutki w ich pracy oraz zadowoleniu klientów.

“Constant” nie ma miejsca w gastronomii

Cyfryzacja w gastronomii przechodzi obecnie rozkwit, który jest oparty na kasach fiskalnych, ale i urządzeniach i aplikacjach mobilnych, które wiążą się jednym łańcuchem podczas procesu obsługi klienta, a ten z kolei jest coraz bardziej świadomy i wymagający. Oczywistym jest, że oczekiwania gościa odwiedzającego lokal, skupione są głównie na podaniu zamówionych potraw, ale coraz częściej sama część pierwszego kontaktu z kelnerem jest bardzo ważna. Dlatego właśnie system do gastronomii, oparty na szybkich i czytelnych reakcjach powinien ułatwiać pracę i takie też są nowoczesne rozwiązania mobilne.

Cyfrowa era w kawiarniach

Nowa “restauracyjna” epoka

Nowa era tabletów i smartfonów, używanych w lokalach gastronomicznych pozwala na szybką reakcję wszystkich ogniw, zaangażowanych w podanie zamówionych potraw. Podchodzący do stolika kelner, zbiera zamówienie, które w łatwy sposób, dzięki systemowi czytelnych ikon, zostaje umieszczone w bazie aplikacji i z łatwością trafia do miejsca przygotowywania posiłków, czyli na kuchnię. Oprogramowanie do gastronomii wyklucza wszelkie przeciągania czasu. We współczesnych lokalach nie ma miejsca na odstąpienie obsługującego od klienta, celem zapytania czy wybrana przez niego potrawa jest dostępna. Ułatwieniem w działaniu jest tak skonstruowana pomoc aplikacji, która podpowiada o szczegółach i stanach towarów. Zakończenie całości usługi również może odbywać się na ponadstandardowych warunkach. Klient, chcący opłacić rachunek za złożoną wizytę, nie musi oczekiwać aż przypisany mu kelner obsłuży całą salę gości. Dzięki zaawansowanej technologii, wystarczy sygnał, który obsługa jednym kliknięciem skieruje na powiązaną z urządzeniem drukarkę fiskalną, a oczekiwanie na rachunek zostanie skrócone do minimum. Ma to także duże znaczenie w przypadku klientów biznesowych, którzy często odwiedzają lokale na lunch lub obiad, wraz z zaproszonymi gośćmi. Oczekiwaniem klientów firmowych jest często faktura, która niegdyś była przygotowywana na zapleczu. Dziś dokument zapłaty może być wydrukowany od razu.

Wsparcie dla pracowników

Korzystanie z aplikacji mobilnych przynosi wiele korzyści obsłudze lokalu, która dzięki oprogramowaniu gastronomicznemu ma możliwości swobodnego poruszania się po sali. Wszystkie, połączone z sobą urządzenia działają na zasadzie sieci bezprzewodowej, a dane najczęściej zapisywane są w chmurze. Całość obsługi sprzętu jest wygodna, prosta i bardzo intuicyjna, dlatego nie stwarza problemów z użytkowaniem.

Sprawdź także: Oprogramowanie do kawiarni

Oczywistym jest, że wizytówką lokalu gastronomicznego jest jego kuchnia i wychodzące z niej jedzenie, jednak zaplecze w postaci nowinek technologicznych, które unowocześnia obsługę i kontakt z klientem sprawiają, że ten z pewnością opuści restaurację najedzony i usatysfakcjonowany.