Prowadzenie restauracji to nie lada wyzwanie! Lista spraw, nad którymi trzeba zapanować, może być nieco przytłaczająca. Poniżej zebraliśmy najważniejsze (naszym zdaniem) aspekty, na które trzeba zwrócić uwagę podczas planowania własnego biznesu w gastronomii.

8 porad dla początkującego restauratora

  • Właściwa lokalizacja
    Wybór lokalizacji to najczęściej klucz do sukcesu. Lokal w popularnej okolicy przyciągnie zarówno miejscowych, jak i turystów. Restauracja w mniej uczęszczanej dzielnicy również ma szansę zdobyć rzeszę klientów – należy tylko zadbać o odpowiednią reklamę i dosłownie „wskazać” klientom drogę.
  • Zaufani dostawcy
    Zaopatrzenie spiżarni w marketach jest passe. Sprawdzony dostawca, najlepiej regionalny producent, zapewni nam produkty najwyższej jakości.
  • Zawsze świeże
    W ostatnich latach świadomość konsumentów znacznie wzrosła. Potrawy przygotowywanie bezpośrednio przed wydaniem, unikanie mrożonek – klienci to cenią.
  • Zgrana ekipa
    Nie da się ukryć – to pracownicy tworzą atmosferę restauracji. Praca zespołowa jest filarem każdej działalności. Jeśli między pracownikami nie ma niepotrzebnych napięć, możesz być pewien, że klienci również będą zadowoleni.
  • Zadbaj o pracownika
    To nie tajemnica, że także relacje między pracodawcą a pracownikiem, także składają się na klimat restauracji. Docenienie pracownika przekłada się na jego motywację i lojalność.
  • Dobry PR
    Odpowiednia reklama to jedno, ale promocja w social mediach i marketing szeptany rządzą się swoimi prawami. Warto rozważyć zatrudnienie profesjonalnego specjalisty w tej dziedzinie.
  • Nie bój się nowych technologii
    Postęp technologiczny może przyprawić o zawrót głowy, ale nie wahaj się skorzystać z dostępnych możliwości. Wykorzystanie systemu POS oraz aplikacji mobilnych pomoże usprawnić obsługę gości i ułatwi utrzymanie porządku w dokumentach.
  • Bądź kreatywny, ale konsekwentny
    Nowe pomysły to wspaniała okazja do rozwoju, ale zbyt duża liczba i częstotliwość zmian może wprowadzić chaos i dezorganizację, a to nie sprzyja biznesowi.